4 trin til at øge psykologisk tryghed
Ønsker du at øge den psykologiske tryghed, kræver det, at du lytter "højt og tydeligt" til medarbejderne. Artiklen kommer med fire konkrete ideer til, hvordan du gør.
Ønsker du at øge den psykologiske tryghed, kræver det, at du lytter "højt og tydeligt" til medarbejderne. Artiklen kommer med fire konkrete ideer til, hvordan du gør.
Feedback er fantastisk. Men hvordan gør man det, hvor og hvornår? Her er 100 ideer til inspiration.
Succesfulde ledere mestrer kunsten at lede opad i deres organisation. Det gælder alle niveauer. Lederens evne til at varetage sine interesser og skabe resultater hænger sammen med hans evne til at kommunikere og påvirke opad.…
Ledelse handler ofte om at håndtere konflikter. Små og store, synlige og ikke synlige. Hvis man som leder er konfliktsky, risikerer man let at skabe store problemer for sig selv, for sine medarbejdere og for…
Det er som regel en dårlig idé at irettesætte en medarbejder over en skærm eller på telefon. Men det kan være nødvendigt. I denne artikel får du nogle greb til at irettesætte en medarbejder på…
Mennesker, der indblandes i en konflikt på jobbet, mener ofte selv, at de har gjort alt for at undgå en konfrontation. Det er sandsynligvis rigtigt, men undvigende adfærd kan paradoksalt nok gøre problemet værre. Konfliktsky…
Det er godt at være god til at spørge. Også som leder. Men god ledelse handler i høj grad også om, hvornår du ikke skal stille spørgsmål. Få her eksempler på fem situationer, hvor du…
De nye generationer på arbejdsmarkedet har særlige - og store - forventninger til feedback. Læs om tre tendenser, og hvordan det stiller nye krav til dig som leder.
Er jeg for direkte, opfatter medarbejderen min feedback som et angreb. Er jeg for omsorgsfuld, tænker medarbejderen måske, at jeg pakker noget ind, fordi jeg ikke har tillid til, at han kan tåle at høre…
Du kender dem sikkert. Den frusterede ildsjæl, der ikke får afløb for sine ambitioner, ham der er irriteret over sine kollegaers rod, og hende der griner nervøst og nikker under hele samtalen. Læs om, hvordan…