
Find ud af om du er en tillidsfuld leder
Dine medarbejdere ønsker, at du viser dem tillid og bakker dem op. Men hvordan viser du dem tillid? Og gør du det på den måde, de ønsker det? Læs om deres forventninger til dig, og…
Dine medarbejdere ønsker, at du viser dem tillid og bakker dem op. Men hvordan viser du dem tillid? Og gør du det på den måde, de ønsker det? Læs om deres forventninger til dig, og…
Hvad mener medarbejderne er god ledelse? Det finder du svar på i en ny publikation fra Væksthus for Ledelse, hvor medarbejderne laver et signalement af god ledelse. Læs deres ønsker til god ledelse, og hvordan…
Hvad skal du spørge om, når du skal ansætte en ny leder? Og hvordan skal du spørge for at finde ud af om ansøger er god til fx at aktivere omgivelserne eller håndtere konflikter? Med…
Hvad skal vi gøre anderledes? Hvilke hvilke kompetencer skal vi udvikle for at ændre løsningen af opgaven? Og hvordan får vi forankret den nye viden i hverdagen? Læs om en ny enkelt metode, du kan…
Karisma, talegaver og selvsikker fremtoning er alle gode egenskaber for en leder. Men de er sjældent de vigtigste. Derimod er det de relationelle kompetencer, der er afgørende for at få succes. Det viser en ny…
Medarbejdere, der ikke ser deres leder dagligt, får mindre feedback på deres arbejde og lærer ikke så meget af afdelingens erfaringer, som de medarbejdere, der ser deres leder dagligt. Det konkluderer en undersøgelse. Lederens kommunikation…
Det kan lyde paradoksalt at være nærværende på afstand. Men det kan lade sig gøre. En undersøgelse fra Væksthus for Ledelse viser, at distanceledere kan være nærværende ledere ved at mestre fem kompetencer. Læs her,…
Områdeledelse kan give bedre kvalitet, mere effektiv brug af ressourcer og en mere professionel ledelse. Men gevinsterne kommer ikke af sig selv. Det kræver, at ledelsen kan og vil noget forpligtende sammen og entydigt afklarer,…