Gary Hamel opfordrer os til at gentænke vores grundlæggende antagelser om ledelse, arbejdsliv og organisation. Han spørger: Hvad er de fundamentale ting, der afgør, om din virksomhed vil gro eller visne i de kommende år? Svaret findes i fem uomgængelige emner:
Værdier: Tilliden til store virksomheder er historisk lav, og der er brug for at genskabe kapitalismens etiske fundament.
Innovation: Sand innovation er det bedste grundlag for virkelig vækst og er det eneste forsvar mod hård konkurrence. Men i mange virksomheder bliver det ved snakken.
Omstillingsparathed: Verden forandrer sig eksponentielt, og for at trives må organisationer slippe inertien og opbygge deres fordele. De må være lige så foranderlige som deres omverden.
Passion: Passion er det, der gør forskellen mellem ?inspireret? og ?uinteressant?. Ligegyldighed er en hæmsko, og succes afhænger af medarbejdernes gejst. Ideologi: Nutidens virksomheder har brug for mere end bedre praksisser ? de har brug for bedre principper. Kontrol og bureaukrati har spillet fallit.
Det er tid til en ny ideologi baseret på frihed og selvbestemmelse. Vi skal hele tiden være et skridt foran vores konkurrenter, og vi skal fokusere på at skabe værdi, hvis vi skal lykkes i det 21. århundrede. Med bogen her får vi de rigtige værktøjer til at gennemføre denne opgave.
Forfatter | Gary Hamel |
Forlag | Gyldendal Business |
År | 2012 |
Sider | 352 |
Pris | 400 kr |
ISBN | 9788702126068 |