– når virksomhedens image og omdømme er truet

Krisekommunikation er det første større værk på dansk om kriser, kriseledelse og krisekommunikation.

Bogen bygger på en multidimensionel tilgang og angriber feltet ud fra fem forskellige dimensioner:

  • En sociologisk dimension (risikosamfundet eller risikocivilisationen)
  • En definitorisk og typologisk dimension (Hvad er en krise? Hvilke typer af kriser findes der?)
  • En ledelsesmæssige dimension (strategisk, proaktiv og proces-orienteret kriseledelse)
  • En kommunikativ dimension (krisekommunikation i tekst og kontekst)
  • En (inter)kulturel dimension (Hvilken indflydelse har kulturen på udøvelsen af kriseledelse og krisekommunikation?).

Omdrejningspunktet i bogen er en ny model for krisekommunikation kaldet den retoriske arena, der skal indfange den kompleksitet og dynamik, som kendetegner et kriseforløb, og de mange stemmer, som kommunikerer til, med, imod eller forbi hinanden under en krise.

Bogen henvender sig først og fremmest til mennesker, der studerer, underviser eller forsker i kriser, kriseledelse og krisekommunikation, men den kan også læses med stort udbytte af praktikere.

ForfatterWinni Johansen og Finn Frandsen
ForlagSamfundslitteratur
År2007
Sider388
Pris498 kr
ISBN9788759308677