Mentorprogrammer er kommet på dagsordenen hos virksomheder og organisationer i arbejdet med at udvikle, tiltrække og fastholde både ledere og medarbejdere. Også i samfundsperspektiv er mentorprogrammer blevet populære som til og udvikling af forskellige målgrupper i forhold til uddannelse, fastholdelse og integration.
Denne bog samler og formidler viden om mentorprogrammer i virksomheder og organisationer med fokus på at etablere programmer, som giver forretningsmæssig mening – og som således giver udbytte både til virksomhederne og til deltagerne. Mentoring sættes i relation til dagens samfund, og bogen forklarer, hvorfor mentorprogrammer er så populære og værdifulde.
Bogen indeholder en struktureret gennemgang af, hvilke overvejelser en organisation bør gøre i forbindelse med beslutning om og etablering af et mentorprogram samt en konkret beskrivelse af fordele og ulemper ved forskellige typer af programdesign. Bogen indeholder 7 cases og er desuden koblet til den hidtil største undersøgelse af mentorprogrammer i Skandinavien gennemført af bogens forfattere. Professor David Clutterbuck, UK har bidraget med den afsluttende del om fremtidens tendenser inden for mentoring.
Om forfatterne:
Kirsten M. Poulsen, direktør og management konsulent og coach i KMP+, ekstern lektor på CBS, HD(U) fra CBS samt MBA fra IESE Business School, Spanien.
Christian Wittrock, management konsulent og coach i KMP+, HD(O) og BA i Idéhistorie & Sociologi fra Århus og Aalborg universiteter samt Advanced Diploma in Coaching and Mentoring fra OCM, Oxford.
Forfatter | Kirsten M Poulsen & Christian Wittrock |
Forlag | Jurist- og Økonomforbundets Forlag |
År | 2013 |
Sider | 453 |
Pris | 585 kr |
ISBN | 978-87-574-1837-8 |