Artikler om Møder

Én tegner kruseduller, en anden taster løs på sin medbragte computer, og en tredje er slet ikke dukket op endnu. Men du er i fuld gang med at fremlægge jeres nye strategi. Slap mødedisciplin giver ineffektive møder og frustrationer. God mødedisciplin handler ikke om kæft, trit og retning, men om overholdelse af basale aftaler og respekt for, at et godt møde kræver fokus og mental tilstedeværelse.

Den første udfordring er at få opmærksomhed. Men det kan være svært, hvis medarbejderne slet ikke er mødt op, eller hvis de har travlt med at læse mails, tjekke sms'er eller andet.

Der er desværre ikke nogen simpel metode til at få mødedisciplinen til at blive strømlinet som en nystrøget spejderuniform, men på Lederweb har vi har samlet en række artikler, der giver dig råd om, hvordan du får mest muligt ud af de møder du selv skal være mødeleder for eller de møder, du er inviteret til og – måske – skal deltage i.



  • Møder
Viser 5 / 2260
Ingen resultater.
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • Advarsel: Derfor flygter dine medarbejdere

    Husker du at sige godmorgen til dine medarbejdere, er du tilgængelig og engagerer du dig i sociale aktiviteter på arbejdspladsen? Her får du ti lidt mere utraditionelle bud på, hvorfor dine medarbejdere søger væk, og hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Sådan skriver du en god anbefaling

    Mange medarbejdere ønsker en anbefaling, når de fratræder deres stilling. Men som leder kan det være vanskeligt at finde den gode struktur og ramme det rigtige niveau af tone og faglighed. Her er fem hovedkomponenter i en god anbefaling og inspiration til, hvordan du bygger en anbefaling op.

    Læs mere
  • Systemisk tænkning - at forstå systemet, mønsteret og sammenhængene

    Organisationens evne til at forandre sig i takt med omverdenen hænger sammen med det interne system, som organisationen udgør. Artiklen gennemgår den systemiske tænkning, som hjælper dig til at se sammenhængen mellem organisationen og forandringen.

    Læs mere
  • Sådan gennemfører du en god ansættelsessamtale

    En komplet guide til dig, der skal holde ansættelsessamtale. Ved at bruge spørgerammer sikrer du dig, at du får afklaret ansøgerens kompetencer og kvalifikationer.

    Læs mere