
Få styr på generationerne
Bliver du også forvirret, når snakken falder på forskellige generationer som X, Y, babyboom, ”zappere” osv.? Læs her, hvad der kendetegner de forskellige generationer, så du bedre kan adskille dem.
Læs mereDe nye generationer der kommer ind på arbejdsmarkedet bliver kaldt alverdens ting. Men hvad vil de, og hvilke krav stiller de til din ledelse? Ifølge forskellige undersøgelser lægger de nye generationer vægt på livslang læring, at der er en høj grad af fleksibilitet i forhold til, hvornår og hvordan de løser deres opgaver, at de bliver udfordret, og at du som leder er tilgængelig og løbende giver feedback og anerkendelse.
På Lederweb har vi samlet artikler, der både siger noget om, hvem de nye generationer er, hvor mange de er, og hvordan du bedst muligt motiverer og leder dem.
Bliver du også forvirret, når snakken falder på forskellige generationer som X, Y, babyboom, ”zappere” osv.? Læs her, hvad der kendetegner de forskellige generationer, så du bedre kan adskille dem.
Læs mereUnge ledere mangler autoritet, de har et for tæt forhold til deres medarbejdere og så bryder de sig ikke om at håndtere personaleproblemer. De tre ting skaber grobund for konflikter, men gør samtidig også konflikthåndtering svær for de unge ledere. Her får du råd om at håndtere konflikter, hvis du er en ung leder.
Læs mereMillennials, som er født mellem 1980 og 2000, er blevet kaldt alt fra dovne og selvcentrerede til samarbejdsorienterede, innovative og fleksible. Om få år udgør de 35 pct. af den globale arbejdskraft. Derfor er det måske en god ide at blive klogere på, hvem de egentlig er og hvilken ledelse, de forventer.
Læs mereDu er på valg hver dag og skal retfærdiggøre din status som leder konstant. Sådan lyder nogle af kendetegnene ved, hvordan dine unge medarbejdere ser på ledelse. Umiddelbart klinger det negativt, men dine unge medarbejdere indeholder samtidig et stort potentiale. For at udnytte potentialet skal du hjælpe dem til at holde fokus og give feedback.
Læs merePerfektionister. De er på den ene side engagerede, arbejdsomme og løser opgaverne til perfektion. Og på den anden side akkumulerer de overarbejde, overskrider deadlines, og risikerer stress og udbrændthed. Undersøgelser viser, at der bliver flere og flere af dem, så læs med her og få fem råd om, hvordan du bedst leder dem.
Læs mere