Personligt lederskab handler om udviklingen af din egen rolle og professionelle identitet i arbejdslivet.
Bogens indhold
Bogen gennemgår de psykologiske elementer af det personlige lederskab. Den beskriver, hvordan læseren kan lære sig selv bedre at kende, bl.a. gennem mindfulness, transaktionsanalyse og assertionstræning.
Bogen er ikke en facitliste til selvudvikling, men målet er, at den vil inspirere læseren til at udvikle sit eget ståsted og til at lære sig selv bedre at kende.
Få større gennemslagskraft
Personligt lederskab omhandler også klassisk kommunikation og retorik i forhold til egen fremtoning og præsentation.
Ved at lære om verbal og nonverbal kommunikation, om stemmens betydning og om personlig power får læseren større gennemslagskraft i den kommunikative situation.
Målgruppe
Personligt lederskab er skrevet med henblik på videregående uddannelser, især merkantile uddannelser som markedsføringsøkonom, finansøkonom m.fl.
Om forfatteren
Mette Hald er lektor på Erhvervsakademiet i Aarhus, hvor hun underviser finansøkonomer og markedsføringsøkonomer i kommunikation og personlig gennemslagskraft.
Forfatter | Mette Hald |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
År | 2015 |
Sider | 208 |
Pris | 225 kr |
ISBN | 9788741261256 |