Bøger om ledelse

Sammenhængskraft – ledelsesstrategi og fundament for ansvarlig vækst, bæredygtig ledelse og forandringsevne

Styrk konkurrenceevne og lederskab med sammenhængskraft!

100%

Hvorfor har nogle virksomheder større succes end andre med at vokse og navigere i forandring, vedholdende at udvikle sig positivt, tiltrække kunder og stærke medarbejdere – og blive ved med at være relevante? Det skyldes, at de har høj sammenhængskraft. I bogen Sammenhængskraft fremhæver forfatterne bl.a. JYSK, Rains, Audo og Grundfos for alle at have høj sammenhængskraft med afsæt i en veldefineret og sammenhængende kerne, de konsekvent omsætter til praksis i deres lederskab og samarbejde, og derfor opnår de: ansvarlig vækst, bæredygtigledelse og forandringsevne. Men hvordan opnår du og din virksomhed en høj sammenhængskraft?

I Sammenhængskraft får du svarene. Den er en praktisk ledelsesbog, der kan anvendes både som inspiration og helt konkret til at aktivere sammenhængskraft som ledelsesstrategi. Den giver konkrete værktøjer, løsninger og fremgangsmåder, der sikrer, at du kan styrke konkurrenceevnen og lederskabet i din virksomhed. Bogen udfolder ledelsesstrategien i tre dele:

  • Hvad går sammenhængskraft som strategi ud på, og hvorfor har virksomheder med højsammenhængskraft større succes end andre?
  • Hvordan understøtter de tre drivkræfter for høj sammenhængskraft – kerne, samarbejde og lederskab – hinanden?
  • Hvordan implementerer og forankrer du strategien i praksis?

Bogen henvender sig til topchefer, virksomhedsejere, bestyrelsesmedlemmer og ledere, der er interesserede i at styrke deres virksomhed, ledelse og organisation med sammenhængskraft – uanset om virksomheden er ung eller gammel, lille eller stor.

Jes Rørbech har de seneste 20 år været selvstændig strategi- og ledelseskonsulent med MOMENTO, arbejdet medudvikling af sammenhængskraft og samarbejdet med nogle af de største virksomheder med base i Danmark såvel som en række SMV’er og startups, ikke mindst med Danny som kunde i B&O, KappAhl og Audo. Danny Feltmann har som leder og bestyrelsesprofessionel de seneste 30 år arbejdet med at udvikle virksomheder og brands som H&M, B&O, KappAhl, Joe & The Juice, Becksöndergaard og senest Audo.

Forfatter Danny Feltmann & Jes Rørbech
ForlagFrydenlund
År2024
Sider396
Pris280 kr.
ISBN9788772169163

Andre læser også