Som leder er du nødt til at tage beslutninger og aktivere folk her og nu. Verden kører i et hæsblæsende tempo, ansvar kører i realtid, og én ubesindig handling kan nå verden rundt på et øjeblik. Hvordan kan man som leder få noget gjort i en verden, hvor man er heldig, hvis man kan opdrive fire minutters uforstyrret arbejdstid i løbet af dagen?
’Bliver du aldrig træt af de endeløse forstyrrelser?’ blev Douglas R. Conant spurgt. Hans svar var ’Det er ikke forstyrrelser. Det er muligheder for at berøre nogen og forbedre situationen.’
Bogen fokuserer på, hvordan og hvorfor ledere skal holde op med at klaske til hastesager og forstyrrelser, som var de irriterende myg, og i stedet bruge disse forstyrrelser, touchpoints, som en mulighed for og en berøringsflade til at udøve ledelse og få indflydelse.
Om forfatteren:
Douglas Conant har været administrerende direktør for Campbell Soup Company siden 2001. Under Conants ledelse er Campbell begyndt at levere et afkast til aktionærerne, der ligger i toppen af den globale fødevareindustri, og har opnået et medarbejderengagement i verdensklasse.
Mette Nørgaard, ph.d. og MBA, er ekspert i strategisk ledelse og læring og arbejder med topledere og deres team for at skabe kulturspecifikke læringsløsninger, der fremmer deres strategier. Som leder af Covey Leadership Week, underviste hun topledere fra hele verden. Mette Nørgaard er forfatter til den internationale bestseller Den grimme ælling går på arbejde, som er oversat til otte sprog.
Se også interview med Mette Nørgaard på Borsen TV her:
http://borsen.dk/nyheder/karriere/artikel/1/215758/ny_bog_udnyt_kontakt_til_kolleger_optimalt.html
Forfatter | Mette Nørgaard og Douglas Conant |
Forlag | Gyldendal Business |
År | 2011 |
Sider | 170 |
Pris | 300 kr |
ISBN | 9788702114324 |