Bøger om ledelse

Virksomhedens omdømme

Dette er bogen til alle, der beskæftiger sig med public relations, men som ofte kalder deres fag noget andet: Information, strategisk kommunikation, pressearbejde, stakeholdermanagement eller krisekommunikation.

– Med PR-specialisten på arbejde

Public relations er fremtidens kommunikationsfag. Faget beskæftiger sig både med samfund, organisation og kommunikation og forankrer virksomhedens kommunikation i virksomheden – og virksomheden i det omkringliggende samfund.

Public relations tilbyder gode svar på de stigende krav fra virksomhedens mange forskellige stakeholdere. Kunder, leverandører, investorer, journalister og myndigheder har alle en holdning til de virksomheder, de har med at gøre. Det er PR-specialistens opgave at pleje og udvikle virksomhedens relationer, så virksomheden får styrket sit omdømme.

Vi hører først historien om public relations som akademisk og praktisk fag. Og kommer siden – ved hjælp af teori, cases og redskaber – tæt på emner som kommunikationsstrategi, public affairs, medierelationer, krisekommunikation og issues management. Vi introduceres til PR-paradigmet, den første samlede model på dansk for faget public relations.

Bogen er skrevet til alle, der beskæftiger sig med public relations, men som ofte kalder deres fag noget andet: Information, strategisk kommunikation, pressearbejde, stakeholdermanagement eller krisekommunikation.

Om forfatteren

Kresten Schultz Jørgensen, cand.scient.pol., har arbejdet med strategisk kommunikation – som chefredaktør, kommunikationsdirektør i CocaCola Company og på Det Kongelige Teater og fra 2007 som adm. dir. i rådgivningsvirksomheden LEAD Agency.

ForfatterKresten Schultz-Jørgensen
ForlagGyldendal Business
År2014
Sider292
Pris350 kr
ISBN9788702157338

Andre læser også