Artikler om Feedback

Uden feedback forbedrer dine medarbejdere sig ikke. Hvis de ikke lærer, hvad de gør godt og skidt, og hvilken effekt de har på andre mennesker, ser det sort ud med at blive bedre. Kører de solo, uden at nogen fortæller dem, at de er på afveje, så udvikler de ’blindspots’ for deres egen ageren.

Der bruges ofte tid og penge på faglig kompetenceudvikling, organisationsændringer eller nye arbejdsgange. Det kan også være nyttigt. Men det skaber også bedre resultater og forandringer, når er er en sund feedbackkultur.

Som leder må du gå forrest i at skabe en bevidst feedbackkultur, hvor man kan give en konstruktiv og nogle gange kritisk feedback, og hvor medarbejderne føler sig trygge og værdsatte nok til at turde være ærlige.

På Lederweb kan du læse, hvordan du skaber en sund og god feedbackkultur. Du kan blandt andet også læse, hvordan du kan give værdig feedback, uden at medarbejderen taber ansigt, samt få en metode til feedback i grupper.



  • Feedback
Viser 5 / 113
Ingen resultater.
  • At give og modtage konstruktiv feedback

    Hvor svært kan det være? Ret svært åbenbart. Det lyder nemt, men en sikker topscorer i arbejdsklimaundersøgelser er en udbredt oplevelse af, at man ikke er særligt gode til at give og modtage ris og ros på de danske arbejdspladser.

    Læs mere
  • 100 ideer til feedback

    Feedback er fantastisk. Men hvordan gør man det, hvor og hvornår? Her er 100 ideer til inspiration.

    Læs mere
  • Ros der rammer og ros der lammer

    At rose er ikke det samme som at anerkende eller værdsætte. Kender lederen ikke forskel, er der risiko for, at velment ros såvel som anerkendelse og værdsættelse får den stik modsatte virkning. Læs om de væsentligste distinktioner mellem begreberne, og undgå at din ros bliver til ris og din anerkendelse til underkendelse.

    Læs mere