Artikler om Konflikthåndtering

Konflikter er uundgåelige - men som leder har du ansvar for, at konflikterne ikke bliver ignoreret, men at de derimod bliver behandlet. Du skal håndtere uoverensstemmelser, så begge parter føler sig mødt og imødekommet.

På Lederweb finder du artikler, der giver dig inspiration til, hvordan du skaber en sund konfliktkultur. Du kan læse om, hvordan du stopper konflikten i tide, hvordan du leder dine medarbejdere uden om konflikterne, og du kan læse om de forskellige teknikker til at håndtere konflikter og forbedre arbejdsklimaet på din arbejdsplads. Du finder også råd om, hvad du ikke bør gøre, når konflikten banker på døren.

Du finder også artikler, der handler om, hvordan du holder hovedet koldt i en ophedet samtale, og du kan læse, hvordan du tackler de besværlige medarbejdere – fx den medarbejder, der altid er gnaven, eller den medarbejder, der har en passiv-aggressiv tilgang til tingene.



Viser 5 / 68
Ingen resultater.
  • Sådan overlever du at arbejde sammen med en, du afskyr

    Konstant klagende, evigt på tværs, altid påtrængende og opblæste egoer. De pinefulde medarbejdere eller kollegaer er overalt. Harvard Business Review har samlet en række redskaber til, hvordan du håndterer dem uden at kvæle dem eller få blod på tøjet.

    Læs mere
  • Hvad er gaslighting, og hvordan stopper du det?

    En kollega, medarbejder eller chef påstår igen og igen, at du husker forkert eller misforstår ting, og til sidst begynder du selv at tvivle. Men det er ikke dig, den er gal med. Det er en bevidst manipulation. Læs om fænomenet gaslighting, og hvordan du tackler det på arbejdspladsen.

    Læs mere
  • Sådan håndterer du den vanskelige samtale

    Hvordan får du sagt til Poul, at han er opfarende og taler grimt til sine kollegaer, uden at han råber højt og smækker med døren? Hvordan får du taget hul på samtalen om Annettes alkoholmisbrug? Læs her, hvordan du håndterer de vanskelige samtaler, som du helst ville være foruden.

    Læs mere
  • Fem måder at håndtere konflikter

    Typisk håndterer du konflikter på 1-2 måder. Men der er mange flere måder og de skal bruges situationsbestemt. Du slipper ikke godt fra at bruge samme stil hver gang.

    Læs mere