Ledelse fra Scenekanten handler om, hvordan du som leder skaber tillid og formidler klare budskaber. Målet er at blive en mere helstøbt leder, ikke kun en bedre performer.
”Ledelse fra Scenekanten” tager fat, der hvor mange ledelsesbøger forlader dig: nemlig foran publikum, på ledelsesscenen – uanset om det er i et lille mødelokale, i et konferencerum eller til den helt store præsentation.
Bogen handler om ledelse i formidling og kombinerer ledelsesmæssige opmærksomhed med skuespillerens instrumenter.
Succesfuld formidling handler primært om to ting: at du kan skabe nærvær og kontakt og at du kan sikre følgeskab.
Bogen tilbyder helt konkrete værktøjer til at:
• formidle status og visioner, så folk tager ejerskab.
• skabe mening med en organisationsændring, så medarbejderne arbejder med og ikke imod.
• formidle jeres værdier, så det ikke er tom snak, men noget folk kan relatere sig til.
• skabe motivation for nye arbejdsopgaver, så medarbejderne kan se meningen med det.
Derudover formidler bogen viden om fire ledelsesmæssige opmærksomhedsområder i den gode formidling: Selvledelse, forandringsledelse, kommunikativ ledelse og teamledelse.
Bogen giver dig en konkret ‘how to’ indenfor ledelsesformidling fra forberedelse og optakt til udførelse.
Forfatter | Morten Svalgaard Nielsen |
Forlag | Copenhagen Stage |
År | 2012 |
Sider | 225 |
Pris | 320 kr |
ISBN | 978-87-995596-0-2 |