Artikler om Sociale medier

Sociale medier er online tjenester, som sætter mennesker i stand til at deltage i interaktion ved at dele eller selv bidrage til produktion af indhold, meninger, erfaringer, nyheder og perspektiver mv. Sociale medier danner ramme for interaktion mellem individer og mellem grupper af mennesker. De sociale medier kan forstås som en udvikling fra en traditionel forståelse af medier som envejskommunikation, til hvad der kan betegnes som flervejskommunikation eller en mange-til-mange model.

Eksempler på sociale medier er Facebook, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Instagram og YouTube.

De sociale medier giver en række nye muligheder for organisationer og ledere, men også nye udfordringer. På Lederweb finder du artikler om, hvordan du som offentlig leder kan bruge de sociale medier, og hvordan du kan tackle de udfordringer, der kan opstå.



  • Sociale medier
Viser 5 / 2257
Ingen resultater.
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • Advarsel: Derfor flygter dine medarbejdere

    Husker du at sige godmorgen til dine medarbejdere, er du tilgængelig og engagerer du dig i sociale aktiviteter på arbejdspladsen? Her får du ti lidt mere utraditionelle bud på, hvorfor dine medarbejdere søger væk, og hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Sådan skriver du en god anbefaling

    Mange medarbejdere ønsker en anbefaling, når de fratræder deres stilling. Men som leder kan det være vanskeligt at finde den gode struktur og ramme det rigtige niveau af tone og faglighed. Her er fem hovedkomponenter i en god anbefaling og inspiration til, hvordan du bygger en anbefaling op.

    Læs mere
  • Systemisk tænkning - at forstå systemet, mønsteret og sammenhængene

    Organisationens evne til at forandre sig i takt med omverdenen hænger sammen med det interne system, som organisationen udgør. Artiklen gennemgår den systemiske tænkning, som hjælper dig til at se sammenhængen mellem organisationen og forandringen.

    Læs mere
  • Sådan gennemfører du en god ansættelsessamtale

    En komplet guide til dig, der skal holde ansættelsessamtale. Ved at bruge spørgerammer sikrer du dig, at du får afklaret ansøgerens kompetencer og kvalifikationer.

    Læs mere