Artikler om Strategi

Strategi handler om, hvordan en organisation kommer fra, hvor den er i dag, til den position, den ønsker at indtage i fremtiden. Den stigende interesse for strategi og ledelse skyldes den hastige udvikling i samfundet, som kræver at organisationer kontinuerligt skal tilpasse sig de nye omstændigheder.

Forskning viser, at langt de fleste strategier ikke bliver eksekveret efter hensigten. En forklaring er, at ledelsen overser, at en strategi ikke kan implementeres direkte. Den vil altid først blive fortolket og oversat af dem, der skal være med til at føre den ud i livet. Ofte er det i formuleringen af strategien, at det går galt. Hvis ikke strategien er kort, klar og fornuftig, så bliver det vanskeligt at eksekvere den.

Væksthus for Ledelse har lavet publikationen: ”Fra papir til praksis”, der sætter fokus på, hvordan topledelsen kan understøtte oversættelsen af strategier, så de kan lykkes i praksis. Den finder du på Lederweb.

På Lederweb finder du også artikler og værktøjer til at lykkes med de forskellige aspekter i forhold til strategier.



  • Strategi
Viser 5 / 2260
Ingen resultater.
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • Advarsel: Derfor flygter dine medarbejdere

    Husker du at sige godmorgen til dine medarbejdere, er du tilgængelig og engagerer du dig i sociale aktiviteter på arbejdspladsen? Her får du ti lidt mere utraditionelle bud på, hvorfor dine medarbejdere søger væk, og hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Sådan skriver du en god anbefaling

    Mange medarbejdere ønsker en anbefaling, når de fratræder deres stilling. Men som leder kan det være vanskeligt at finde den gode struktur og ramme det rigtige niveau af tone og faglighed. Her er fem hovedkomponenter i en god anbefaling og inspiration til, hvordan du bygger en anbefaling op.

    Læs mere
  • Systemisk tænkning - at forstå systemet, mønsteret og sammenhængene

    Organisationens evne til at forandre sig i takt med omverdenen hænger sammen med det interne system, som organisationen udgør. Artiklen gennemgår den systemiske tænkning, som hjælper dig til at se sammenhængen mellem organisationen og forandringen.

    Læs mere
  • Sådan gennemfører du en god ansættelsessamtale

    En komplet guide til dig, der skal holde ansættelsessamtale. Ved at bruge spørgerammer sikrer du dig, at du får afklaret ansøgerens kompetencer og kvalifikationer.

    Læs mere