Ledelsesevaluering

Guiden belyser de vigtigste ting du skal tage stilling til, når du tilrettelægger en ledelsesevaluering. Der opstilles ti principper for god ledelsesevaluering.

Internal error

En guide til ledelsesevaluering i kommuner og regioner

Guiden gennemgår de vigtigste ting, du skal tage stilling til, når du tilrettelægger en ledelsesevaluering. Der opstilles ti principper, som skal sikre, at både lederne og organisationen får noget godt ud af evalueringen.

De fleste offentlige ledere er glade for at få deres indsats evalueret af medarbejdere og chefer. Og hvis ledelsesevaluering udføres ordentligt, er det et dynamisk redskab til at udvikle bedre ledelse. Det er baggrunden for denne nye guide til ledelsesevalueringer i det offentlige.

Ti principper for god ledelsesevaluering:

  1. Fast forankring
  2. Tydeligt formål
  3. Tidlig involvering
  4. Gennemtænkt metodevalg
  5. Klare spilleregler
  6. Grundig kommunikation
  7. Systematisk opfølgning
  8. Fokus på udvikling
  9. Opmærksomhed om ledelsesvilkår
  10. Nødvendig support