StrategiKommunikation

Kommunikation er evnen til at præsentere, engagere og involvere medarbejderne i fælles visioner, mål og værdier.

Her kan du læse alt fra at kunne håndtere vanskelige samtaler med medarbejderne, skrive gode emails til at stille sig på en ølkasse og holde en fantastisk tale, der inspirerer medarbejderne. 

Der er værktøjer og artikler, der både har foksus på intern kommunikation og det ekstern omdømme - branding.

Sensemaking for ledere - i teori og praksis

22.04.2016 2,835

Det vi kigger med, afgrænser det, vi kan få øje på. For at kunne lede i en kompleks verden, må du kunne udfordre den måde, du ser verden på. Læs her om ledelse og meningsskabelse. Læs artiklen


Kommunikerer mænd og kvinder forskelligt på jobbet?

04.12.2015 1,067

Det kan skade trivslen og samarbejdet, når ord og adfærd bliver misforstået, og det gør det ofte ifølge Birgitte Baadegaard, der mener, at dine mandlige og kvindelige medarbejdere blandt andet bruger spørgsmål forskelligt, når de kommunikerer. Læs artiklen


Sådan skal du ikke gøre når du får kritik

20.11.2015 5,787

Kritik gør ondt, og det mest naturlige er at give tilbage af samme skuffe eller gå i forsvar. Men kritik er også en vigtig kilde til læring og udvikling af dig som leder. Det forudsætter, at dine medarbejdere har tillid til, at du kan håndtere kritikken. Læs her, hvordan du ikke skal gøre, når du får kritik. Læs artiklen


HEY! YOU! SEE! SO!

25.09.2015 1,896

Hvis du vil have, at dine medarbejdere ikke blot skal lytte til dit oplæg, men også tage budskabet til sig og handle på det, så skal du sætte dem i fokus. Læs om den såkaldte "HEY! YOU! SEE! SO!"-model, der hjælper dig til netop det. Læs artiklen


3 taleråd som giver dig alles opmærksomhed

19.06.2015 9,147

Alle ledere har oplevet situationer, hvor man siger noget vigtigt til medarbejderne, men samtidig har fornemmelsen af, at ingen rigtigt hører efter. Budskabet bliver leveret, men ikke rigtig modtaget. Hemmeligheden bag et budskab, der bliver hørt er, at du kan lytte, mens du taler. Her er tre råd. Læs artiklen


10 tricks til at blive mere overbevisende

22.05.2015 6,327

Budskaber brænder bedre igennem, hvis du leverer dem overbevisende. Hemmeligheden er, at du ikke kun skal få andre til at kunne lide dine ideer, men til at kunne lide dig som person. Her får du 10 tricks, der hjælper dig til at blive en mere overbevisende leder. Læs artiklen


Undgå at blive hængt ud på forsiden

10.04.2015 1,038

Esbjergsagen. Rebildsagen. Amysagen. Flere kommuner er i de senere år endt i kriser, hvor de ikke bare blev kritiseret for den sag, der udløste krisen, men også for deres krisekommunikation. Det er svært for kommuner at bedrive god krisekommunikation, men der er hjælp at hente. Få her fem anbefalinger til, hvordan I kommer helskindet gennem krisen. Læs artiklen


Sådan tager du styringen over de sociale medier

13.03.2015 600

Udfordringen med sociale medier er ikke teknologien og de respektive kanalers funktionalitet. Det er mere grundlæggende en ledelsesmæssig udfordring: frygt. Læs om, hvordan sociale medier udfordrer din mulighed for at have kontrol og hvordan du tackler det. Læs artiklen


Kvæl kritikken og undgå kriser på sociale medier

13.03.2015 1,355

Sociale medier giver jer en unik mulighed for at skabe direkte kontakt til jeres målgruppe. Her kan I fortælle historien om jeres arbejde og organisation, men den direkte kontakt betyder let adgang for brugerne til at stille uddybende og kritiske spørgsmål. Denne guide giver enkle og praktiske redskaber, så I kan kvæle kritikken. Eller endnu bedre – vende den til forståelse. Læs artiklen


Undgå at din kritik bliver afvist

06.03.2015 6,512

Uanset hvad vi gør, eller hvordan vi gør det, vil vi på et tidspunkt få kritik. At høre negative ting om vores præstationer på arbejdet står ikke øverst på nogens favorit-liste, og de fleste vil gerne undgå den akavethed, der opstår ved at skulle fortælle en anden, hvordan han kan forbedre sig. Læs her, hvordan du giver kritik, som bliver accepteret af modtageren. Læs artiklen