Artikler om Arbejdsmiljø

Arbejdspladser med glade medarbejdere klarer sig bedre end andre. Mere arbejdsglæde er derfor vejen til bedre resultater. Som leder spiller du en meget vigtig rolle med at skabe arbejdsmiljøet på arbejdspladsen.

I Lederwebs artikler om et godt arbejdsmiljø kan du bl.a. læse om, hvordan du som leder håndterer konflikter, hvordan du hjælper en stressramt medarbejder og generelt håndterer stress, og hvordan du skaber en mere positiv arbejdsplads. Du kan også læse om, hvordan du håndterer de lidt svære samtaler, hvordan du kommer mobning til livs, og hvordan du i det hele taget skaber bedre trivsel blandt dine medarbejdere.

Er sygefraværet højt finder du også her hjælp til at komme det til livs, og du kan læse artikler, der går i kødet på både myter og fakta om medarbejdere, der trives dårligt.

Her får du viden om, hvordan dine medarbejdere gerne vil behandles, hvad du bør undgå at gøre, og hvordan du skaber et godt arbejdsmiljø.



Viser 5 / 130
Ingen resultater.
  • Dårlige ledere giver medarbejdere stress

    Når en medarbejder bliver stresset, så plejer man først og fremmest at kigge på arbejdsbyrden. Men en stor nordisk undersøgelse viser, at en dårlig leder er den hyppigste årsag til, at medarbejdere får stress. Lederen spiller ifølge undersøgelsen en nøglerolle både for medarbejdertrivsel, rekruttering og effektivitet

    Læs mere
  • Sådan håndterer du sygefraværssamtalen

    Usikkerhed kan fylde meget både før og under den lovpligtige sygefraværssamtale. Medarbejderen frygter måske at blive fyret, og som leder oplever du emnet som ømtåleligt og ved ikke, hvordan du skal gribe samtalen an. Få her en guide med ti trin til, hvordan du kan håndtere sygefraværssamtalen.

    Læs mere
  • Sådan opbygger du psykologisk tryghed / Illustration Pernille Bekke

    Psykologisk tryghed: "En enkelt person i teamet kan ødelægge den"

    "I hvor høj grad har du oplevet, at den psykologiske tryghed er blevet nedbrudt?". Sådan lød spørgsmålet på et webinar om psykologisk tryghed. Desværre svarede hele 69 pct. af de adspurgte, at de ofte oplevede det. Læs her, hvorfor du bør få bugt med psykologisk utryghed, og få et konkret værktøj til at håndtere det.

    Læs mere
  • Sæt en stopper for brokkehovederne

    Usund brok og sladder giver dårlig stemning og dræner medarbejderne for den energi de ellers vil lægge i deres arbejde. Artiklen giver seks råd til dig, der vil komme skadelig brok blandt dine medarbejdere til livs.

    Læs mere
  • 10 misforståelser om ekstroverte medarbejdere

    Du skal være glad og smilende, kunne have mange bolde i luften og være omstillingsparat. Det er karaktertræk, der anses som attraktive på mange arbejdspladser og som generelt forbindes med at være ekstrovert. Der findes dog mange fejlantagelser om de ekstroverte, og bare fordi man er udadvendt, er det ikke ensbetydende med, at arbejdslivet ’altid er en leg’.

    Læs mere