Artikler om Forandringer

Cirka 70 pct. af alle forandringsprocesser slår fejl. Ifølge kommunikationsekspert Simon Sinek skyldes det, at mange ledere og deres organisationer ikke er gode nok til at skabe fortællinger, der giver mening og værdi. Man skal kunne forklare sit hvorfor.

Succes med forandringer kræver også gode relationer og ikke mindst tålmodighed. Dit job som leder er at oversætte baggrunden for forandringen og gøre den forståelig og meningsfuld for dine medarbejdere og sørge for, at I når i mål med forandringer.

Her får du redskaber fra Lederweb til at løse nogle af de største udfordringer ved at lede forandringer. Med forandring følger der også ofte usikkerhed hos medarbejderne. Og det stiller krav til dig som leder. Du kan her blandt andet læse om, hvordan du kan skabe tryghed for dine medarbejdere under forandringer, hvordan du skal kommunikere om forandringen og hvordan du får alle med om bord.

Du kan også læse om forandringsledelse i væksthusets publikation "Forandring fryder – og forstyrrer".



  • Forandringer
Viser 5 / 2257
Ingen resultater.
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • Advarsel: Derfor flygter dine medarbejdere

    Husker du at sige godmorgen til dine medarbejdere, er du tilgængelig og engagerer du dig i sociale aktiviteter på arbejdspladsen? Her får du ti lidt mere utraditionelle bud på, hvorfor dine medarbejdere søger væk, og hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Sådan skriver du en god anbefaling

    Mange medarbejdere ønsker en anbefaling, når de fratræder deres stilling. Men som leder kan det være vanskeligt at finde den gode struktur og ramme det rigtige niveau af tone og faglighed. Her er fem hovedkomponenter i en god anbefaling og inspiration til, hvordan du bygger en anbefaling op.

    Læs mere
  • Systemisk tænkning - at forstå systemet, mønsteret og sammenhængene

    Organisationens evne til at forandre sig i takt med omverdenen hænger sammen med det interne system, som organisationen udgør. Artiklen gennemgår den systemiske tænkning, som hjælper dig til at se sammenhængen mellem organisationen og forandringen.

    Læs mere
  • Sådan gennemfører du en god ansættelsessamtale

    En komplet guide til dig, der skal holde ansættelsessamtale. Ved at bruge spørgerammer sikrer du dig, at du får afklaret ansøgerens kompetencer og kvalifikationer.

    Læs mere