Artikler om Nyt job

De første 100 dage som ny leder er afgørende for både dig og din nye arbejdsplads. Men uanset hvor dygtig du er, så er den første tid som leder i nyt job – hvad enten det er i en ny organisation eller en udnævnelse i den, hvor du allerede er ansat - ofte karakteriseret af en midlertidig tilstand af inkompetence. Og ingen ledelsesmæssig situation er så vanskelig som den at stå i spidsen for noget, man endnu ikke ved ret meget om.

Væksthus for Ledelse giver i publikationen "Let vejen for de nye ledere" konkrete bud på, hvordan vejen for de nye ledere kan lettes.



  • Nyt job
Viser 5 / 36
Ingen resultater.
  • Introduktion af nye medarbejdere

    Sæt system i modtagelsen af nye medarbejdere - fra forberedelsen og den første dag til introduktionsforløb og coaching

    Læs mere
  • Fra kollega til leder: De 6 faldgruber

    Dine tidligere kolleger er blevet dine nye medarbejdere. Det er en af de største udfordringer for nye ledere. Udnævnelsen fra kollega til leder åbner døren for nye muligheder, men også for mange faldgruber og konflikter.

    Læs mere
  • 5 egenskaber du skal kigge efter når du ansætter

    Hver gang du ansætter en ny medarbejder, træffer du en afgørende beslutning som leder. Her får du fem råd om, hvad du skal kigge efter, når du rekrutterer nye medarbejdere.

    Læs mere
  • Bliv klædt på til rollen som ny leder

    Læs hvordan du bliver klædt på til rollen som nyudnævnt leder

    Læs mere
  • Spørgsmål til kompetencer hos ledere der lykkes

    Under ansættelsessamtalen er det vigtigt at få afdækket ansøgerens kompetencer. Ledere der Lykkes identificerer fem kernekompetencer, der bør lægges vægt på under ansættelsessamtalen med en lederkandidat.

    Læs mere