Artikler om Rekruttere

At rekruttere handler om at finde medarbejdere med de kompetencer, der er nødvendige for at nå organisationens mål. Man kan både rekruttere internt eller eksternt. Det er ikke en let opgave, og det er en dyr affære at ansætte den forkerte. Både menneskeligt og økonomisk.

For at finde den rette medarbejder skal du vide, hvilke opgave, og kompetencer, jobbet kræver. Jo mere konkret du bliver, desto bedre vil du kunne lave stillingsopslag og gennemføre interviews og i sidste ende udvælge den rette.

På Lederweb finder du artikler og værktøjer, om hvordan du skriver gode stillingsannoncer, gennemfører samtaler, udvælger kandidater og får dem onboardet. Du finder også viden om, hvad du eksempelvis ikke bør spørge om til en jobsamtalen, hvordan du bruger personlighedstest, hvad du skal være opmærksom på, hvis du fx indhenter referencer og hvordan du introducerer den nye medarbejder til jobbet og arbejdspladsen.



  • Rekruttere
Viser 5 / 67
Ingen resultater.
  • Ansættelser: Do's and don’ts når du indhenter referencer

    Mange indhenter referencer, når de skal ansætte en ny medarbejder. Men hvordan stiller du gode spørgsmål, som kan kvalificere dit valg om, hvilken ansøger du skal ansætte? Og hvad må du egentlig spørge om? Læs mere her.

    Læs mere
  • Advarsel: 13 tegn på at din bedste medarbejder er på vej væk

    Hvis du vil beholde din bedste medarbejder, er det nogle tegn, du skal holde øje med. Læs her om, hvad du skal være opmærksom på, hvis du tror din bedste medarbejder er på nippet til at søge nyt arbejde, og om hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Opfølgningssamtalen

    Opfølgningssamtalen finder sted når en ny medarbejder har været ansat mellem tre og seks måneder, og tager udgangspunkt i de iagttagelser medarbejder og leder har gjort undervejs.

    Læs mere
  • Sådan laver du en jobanalyse og kompetenceprofil

    Et vellykket rekrutteringsforløb forudsætter, at man på forhånd har gjort sig klart, hvilke rammer der er om lederjobbet, hvad det kræver at blive betragtet som en succes på posten, hvilke kerneopgaver der skal løses - og hvilke kompetencer dét kræver.

    Læs mere