Beslutningen om at sige op sker ikke fra den ene dag til den anden. Ofte har medarbejderen længe overvejet opsigelsen og sikkert forsøgt at overkomme de problemer, der har drænet medarbejderens entusiasme og lyst til at bidrage med deres bedste på jobbet. Læs her om syv ting, der får medarbejderne til at søge væk.
Teamwork kommer ikke af sig selv. Faktisk er der rigtig mange ting, der kan spænde ben for et godt samarbejde i teamet. Her får du syv ideer til, hvordan du bedst understøtter teamets samarbejde.
Du kan have de bedste ideer og intentioner, men hvis ikke du formår at overbevise andre om også at følge din vision, vil din indflydelse være begrænset. Og netop derfor er kommunikation en afgørende ledelsesopgave.
Du skal skabe optimisme, håndtere bekymringer og frustrationer, skabe ro i usikre tider og tage hånd om medarbejdernes mistrivsel. Men du kan også blive ramt af frustrationer, stress eller usikkerhed. Alligevel forventes det, at du altid agerer professionelt som leder. Hvordan gør du det?
Læs mere
Advarsel: Undgå disse 8 fejl med dit kropssprog
Trommer du med fingrene i bordet, viser dit udtryk i ansigtet, at du er irriteret, eller kigger du for meget i dine papirer? Dit kropssprog sender stærke signaler, længe før du siger noget. Læs her om otte kropssprogsfejl du bør undgå.