Artikler om Kommunikere

Din evne til at kommunikere er afgørende, når du skal præsentere, engagere og involvere medarbejderne i fælles visioner, mål og værdier. Som leder kommunikerer du hele tiden. Også når du tror, du ikke gør det. Det betyder noget for dine medarbejdere, hvad du siger, hvordan du siger det og din holdning, når du siger det.

Her kan du læse alt fra at kunne håndtere vanskelige samtaler med medarbejderne, skrive gode e-mails til at stille sig på en ølkasse og holde en fantastisk tale, der inspirerer medarbejderne. Derudover finder du også artikler om din non-verbale kommunikation, og hvordan du styrker din ledelse med dit kropssprog.



  • Kommunikere
Viser 5 / 372
Ingen resultater.
  • Hvad Kotter kan lære dig om forandringsledelse

    70 pct. af alle store forandringer mislykkes. Ifølge Harvard-professoren John P. Kotter skyldes det blandt andet, at lederne ikke har en tydelig vision, og at de ikke fejrer de små succeser undervejs i forandringsprocessen. Her kan du læse professorens råd om, hvordan du undgår, at den forandring, du er sat i spidsen for, mislykkes.

    Læs mere
  • Domæneteorien - i teori og praksis

    Filosoffen Wittgenstein er ofte blevet citeret for ”mit sprogs grænse er min verdens grænse”. Med domæneteorien som værktøj kan et team eller en afdeling udvide deres sproglige grænse og herved forståelsen af hinanden. Læs denne korte, teoretiske introduktion til domæneteorien, og bliv guidet til, hvordan du kan anvende den i praksis.

    Læs mere
  • Magt: 3 former du skal kunne balancere imellem

    Ledere der udøver formel, hård magt hører til sjældenhederne i dag. Men det betyder ikke, at moderne ledelse ikke inkluderer magt. Magten iklæder sig blot forskellige former. Læs om tre magtformer i ledelse hér, og hvordan du balancerer mellem dem.

    Læs mere
  • Introduktion til Appreciative Inquiry

    Udgangspunktet for dette værktøj er fokusering på muligheder frem for problemer. Værktøjet giver en basal indføring i AI samt inspiration til, hvordan du, kan arbejde med det i organisationen.

    Læs mere
  • 5F-modellen

    5F-modellen er en fasemodel, der udspringer af den anerkendende og ressourceorienterede tilgang Appreciative Inquiry (AI). Modellen er velegnet som ramme for udviklingsprocesser i almindelighed, og kan også bruges som forløbsskitse for udviklingssamtaler, som fx coaching.

    Læs mere