Artikler om Arbejdsvaner

Den evige strøm af information stiller store og nye krav til os. Mængden af information gør mange ting lettere, men samtidig gør de mange afbrydelser det svært at fokusere og få noget fra hånden – det kan være en trussel for din arbejdsglæde og motivation. Derfor er det vigtigt at have effektive og gode arbejdsvaner. Erfaringer viser, at små ændringer kan gøre hverdagen mere effektiv for den enkelte og for organisationen.

Her kan du få værktøjer, som hjælper dig med at skabe bedre og mere effektive arbejdsvaner. Du kan også læse, hvordan du ved at minimere afbrydelser, kan få mere tid til kerneopgaven. Generelt kan du her få mange tips om, hvordan du kan skabe et bedre og mere effektivt arbejdsmiljø.



  • Arbejdsvaner
Viser 5 / 2257
Ingen resultater.
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • Advarsel: Derfor flygter dine medarbejdere

    Husker du at sige godmorgen til dine medarbejdere, er du tilgængelig og engagerer du dig i sociale aktiviteter på arbejdspladsen? Her får du ti lidt mere utraditionelle bud på, hvorfor dine medarbejdere søger væk, og hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Sådan skriver du en god anbefaling

    Mange medarbejdere ønsker en anbefaling, når de fratræder deres stilling. Men som leder kan det være vanskeligt at finde den gode struktur og ramme det rigtige niveau af tone og faglighed. Her er fem hovedkomponenter i en god anbefaling og inspiration til, hvordan du bygger en anbefaling op.

    Læs mere
  • Systemisk tænkning - at forstå systemet, mønsteret og sammenhængene

    Organisationens evne til at forandre sig i takt med omverdenen hænger sammen med det interne system, som organisationen udgør. Artiklen gennemgår den systemiske tænkning, som hjælper dig til at se sammenhængen mellem organisationen og forandringen.

    Læs mere
  • Sådan gennemfører du en god ansættelsessamtale

    En komplet guide til dig, der skal holde ansættelsessamtale. Ved at bruge spørgerammer sikrer du dig, at du får afklaret ansøgerens kompetencer og kvalifikationer.

    Læs mere