Sådan stresser du medarbejderne
Glemmer du at rose dine medarbejdere eller har du svært ved at uddelegere? Så er du måske kilden til stress hos dine medarbejdere. Læs her, hvad du i hvert tilfælde ikke skal gøre, hvis du vil undgå stressede medarbejdere.
Skribentinfo
Det er ikke længere nok at du er en faglig dygtig leder. Personaleledelse, dine sociale kompetencer og din situationsfornemmelse spiller også en vigtig rolle. Når det svigter kan du være den direkte årsag til, at dine medarbejdere bliver stressede.
Her er de største fejl du som leder kan begå, hvis du vil undgå stressede medarbejdere:
|
De 14 bullets er baseret på de mest almindelige klager fra medarbejderne, der mener at lederen er den vigtigste årsag til stress.
Kilde: Politikens bog om stress
Læs mere:
Ledelse uden grænser
Syv trin til bedre uddelegering
Artiklen er oprindeligt bragt på Lederweb i 2010
Kommentarer