
5 råd: Forebyg digital stress og få gladere medarbejdere
Digital stress skal tages lige så alvorligt som al anden stress, da det kan gå hårdt ud over trivslen hos både dig og medarbejderne. Læs her, hvordan du kan forebygge digital stress.
Digital stress skal tages lige så alvorligt som al anden stress, da det kan gå hårdt ud over trivslen hos både dig og medarbejderne. Læs her, hvordan du kan forebygge digital stress.
Feedback er en essentiel del af udviklingen og den faglige sparring blandt medarbejderne. Men hvis du giver feedback, der hverken passer til situationen eller opfattes som kritik, kan det slå skår i samarbejdet. Læs her…
Spydige bemærkninger, spændinger mellem medarbejderne og akavede frokostpauser er alle tegn på, at noget er på færde i teamet. Når først dit team er ramt bitterhed, kan det være svært at komme af med den…
Det er både dyrt og forstyrrende for dig og medarbejderne, hvis I ender med den forkerte kandidat til en ledig stilling. Men ved at vælge den rigtige teknik ved ansættelsessamtalen, mindsker du risikoen for, at…
Der er mange måder at være leder på, og hvilken ledelsesstil, der er passende, kommer an på situationen, medarbejderne og opgaverne. Læs med og få et overblik over seks typiske lederstile.
Fortællinger er en vigtig del af lederskabet, og hvis du vil være succesfuld med dine fortællinger, skal du mestre fem forskellige narrativer. Læs her, hvilke fortællinger du og medarbejderne kan få gavn af på arbejdspladsen.
Det kan være svært at uddelegere, så du rammer lige præcis den balance, hvor hverken du eller medarbejderne sidder med for mange opgaver, og hvor I løser de opgaver, I rent faktisk bør løse. Læs…
Det kan være svært at få medarbejderne til at sige deres ærlige mening, og selv hvis du opfordrer til ærlig kommunikation, vil mange medarbejdere alligevel holde igen. For det er ikke nok bare at sige,…
At stoppe på en arbejdsplads er som regel en bittersød oplevelse – især hvis du har været der i mange år. Rutinen og det vante er slut, mens nye, spændende udfordringer venter i det nye…
Konflikter blandt medarbejderne er uundgåelige. Studier viser, at danske ledere kan bruge op til to timer om ugen på at håndtere konflikter. Men ved at kende til de forskellige typer af konflikter, der kan opstå…