Artikler om Medarbejdertyper

Springer du ind imellem en frokost over for at undgå en medarbejder? Du kan ikke holde lige meget af alle, men som leder skal du kunne håndtere forskellige typer.

Du kan lette hverdagen for hele teamet ved at forsøge at forstå baggrunden for medarbejderens adfærd. Dvs. du skal forsøge at forstå motivationen bag hver medarbejders adfærd, påskønne enhver konstruktiv adfærd og give plads til, at alle kan arbejde på den måde, der virker bedst for dem.

Der findes mange forskellige kategoriseringer af forskellige medarbejdertyper. Og også dertil hørende forskellige råd om, hvordan du skal lede dem. På lederweb.dk er der en række artikler, der sætter fokus på de forskellige medarbejdertyper, og hvordan du som leder kan håndtere dem.



  • Medarbejdertyper
Viser 5 / 83
Ingen resultater.
  • Sådan overlever du at arbejde sammen med en, du afskyr

    Konstant klagende, evigt på tværs, altid påtrængende og opblæste egoer. De pinefulde medarbejdere eller kollegaer er overalt. Harvard Business Review har samlet en række redskaber til, hvordan du håndterer dem uden at kvæle dem eller få blod på tøjet.

    Læs mere
  • 10 misforståelser om introverte medarbejdere

    Menneskesky, generte og negative. Det er nogle af de labels, der bliver sat på introverte personer. Men det er en misforståelse. Læs her, hvordan du får det bedste ud af dine introverte medarbejdere.

    Læs mere
  • Kend din primadonnas motiver

    De er organisationens største aktiv, fordi de er kloge, kreative og brænder for deres arbejde. Men de er også stemplet som ledelsesfremmede, hysteriske, forfængelige og selvhøjtidelige. Det er primadonnaerne, der er tale om. Læs, hvordan deres kald kan opstå og bliv lidt klogere på primadonnaers adfærd og motivation for arbejdet, og hvordan du leder dem.

    Læs mere
  • Situationsbestemt ledelse: Hvilken stil og hvornår?

    Deadline bider jer i haserne, så du skal handle hurtigt og dine medarbejdere afventer næste træk. Hvordan håndterer du situationen? Normalt er du tålmodig og konsulterende, men betyder omstændighederne, at du skal skifte ledelsesstil?

    Læs mere