Artikler om Persontyper

Primadonna, introvert, tænkende, resultatorienteret, konsensussøgende, generation Y, ekstrovert eller passiv aggressiv. Der findes utallige betegnelser for forskellige typer af medarbejdere og ledere. Det essentielle er, at alle er forskellige. Og jo bedre du kender hver enkelt medarbejder, desto bedre kan du motivere dem. Du vil også bedre kunne forhindre eller løse konflikter og undgå uventede reaktioner på dine beslutninger.

Som leder er det derfor en god ide at sætte dig ind i, hvilken type leder, du skal være for netop dén person, du står over for lige nu? For det er meget forskelligt, hvad medarbejdere har brug for og sætter pris på fra deres leder.

På Lederweb finder du artikler og værktøjer om forskellige typer af medarbejdere, og hvordan du bedst leder dem og eksempelvis sammensætter det perfekte team.



  • Persontyper
Viser 5 / 2260
Ingen resultater.
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • Advarsel: Derfor flygter dine medarbejdere

    Husker du at sige godmorgen til dine medarbejdere, er du tilgængelig og engagerer du dig i sociale aktiviteter på arbejdspladsen? Her får du ti lidt mere utraditionelle bud på, hvorfor dine medarbejdere søger væk, og hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Sådan skriver du en god anbefaling

    Mange medarbejdere ønsker en anbefaling, når de fratræder deres stilling. Men som leder kan det være vanskeligt at finde den gode struktur og ramme det rigtige niveau af tone og faglighed. Her er fem hovedkomponenter i en god anbefaling og inspiration til, hvordan du bygger en anbefaling op.

    Læs mere
  • Systemisk tænkning - at forstå systemet, mønsteret og sammenhængene

    Organisationens evne til at forandre sig i takt med omverdenen hænger sammen med det interne system, som organisationen udgør. Artiklen gennemgår den systemiske tænkning, som hjælper dig til at se sammenhængen mellem organisationen og forandringen.

    Læs mere
  • Sådan gennemfører du en god ansættelsessamtale

    En komplet guide til dig, der skal holde ansættelsessamtale. Ved at bruge spørgerammer sikrer du dig, at du får afklaret ansøgerens kompetencer og kvalifikationer.

    Læs mere