![](https://www.lederweb.dk/wp-content/uploads/2024/06/topbillede-1-uge-31--720x405.jpg)
7 råd: Sådan taler du med en medarbejder der ikke lever op til forventningerne
Det kræver forberedelse og empati at tale med en medarbejder, der ikke præsterer det forventede. Få her syv strategier til, hvordan du kan gribe den svære samtale an.
Det kræver forberedelse og empati at tale med en medarbejder, der ikke præsterer det forventede. Få her syv strategier til, hvordan du kan gribe den svære samtale an.
Selvom du bestræber dig på at uddelegere til medarbejderne, sker det, at bolden lander hos dig selv igen. Måske er du blevet udsat for leder-delegering, hvor medarbejderne sørger for, at du selv kommer til at…
Der er brug for at tænke nyt i forhold til, hvordan organisationer tiltrækker den rette arbejdskraft og markedsfører sig som arbejdsplads. Læs her, hvordan du med employer branding bruger medarbejderne som ambassadører på sociale medier.
Konflikter blandt medarbejderne er uundgåelige. Studier viser, at ledere i gennemsnit bruger 20 pct. af deres arbejdstid på at håndtere konflikter. Men ved at kende til de forskellige typer af konflikter, der kan opstå i…
Blind rekruttering løsriver sig fra CV’ets begrænsninger og kan øge antallet af ansøgere. Det har potentiale til at give et mere mangfoldigt og kompetent arbejdsmiljø. Her får du bud på, hvordan cases kan erstatte CV’et…
Uanset om du er velovervejet eller spontan, findes der ubevidste fejl, som ofte går igen i kommunikation. Læs her om tre fejl, du skal undgå, når du taler.
De fleste har oplevet det. En leder eller en chef der taler udenom, eller som måske taler helt sort. Hvis kommunikationen går galt mellem ledere og medarbejdere, skyldes det ofte, at der er noget i…
Digitalisering rummer et kæmpe potentiale på alle velfærdsområder - fra digital læring på uddannelser til kunstig intelligens som beslutningsstøtte for læger. Alligevel viger mange ledere tilbage for at lede digitalisering og ser i stedet hen…
En hård tone, nedladende attitude eller ligegyldighed overfor borgeren. Vi har alle hørt om de sager, hvor beboere på plejehjem, elever på skoler eller patienter på hospitaler ikke behandles med den respekt, man kan forvente…
En hård tone, nedladende attitude eller ligegyldighed overfor borgeren. Det sker, at beboere på plejehjem, elever på skoler eller patienter på hospitaler ikke behandles med den respekt, man kan forvente af de ansatte. Det kan…