Artikler om Personlig udvikling

Din personlige udvikling er afgørende for, at du kan lykkes som leder. Det ikke længere nok, at du er fagligt dygtig, du skal også være dygtig til at indgå i relationer, løse konflikter, have et innovativt mind-set og træffe svære beslutninger mv. Lederens personlige udvikling vægtes højere end tidligere, hvor det handler mindre om at regne den ud og mere om at være åben over for nye muligheder og udvikle sig.

På Lederweb finder du artikler og værktøjer om din personlige udvikling som leder. Her kan du blive klogere på, hvordan du bedst udnytter dit potentiale som leder – til gavn for dine medarbejdere og borgerne.

Du kan for eksempel lave en personlig SWOT-analyse, hvor du kan identificere dine svage og stærke sider. Du skal være villig til at lytte, hvis du vil udvikle dig. Derfor finder du også gode råd om, hvordan kan blive bedre til at bruge den kritik og feedback, som du modtager fra dine medarbejdere og kollegaer til at udvikle dig.

I en undersøgelse fra Væksthus for Ledelse er der identificeret syv kernekompetencer som ekstraordinært dygtige ledere har. Du kan bruge undersøgelsen til at blive klogere på dine kompetencer som leder. Du kan læse om undersøgelsen i publikationen Ledere der lykkes 2, som du kan læse og bestille gratis på Lederweb.



  • Personlig udvikling
Viser 5 / 2260
Ingen resultater.
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • Advarsel: Derfor flygter dine medarbejdere

    Husker du at sige godmorgen til dine medarbejdere, er du tilgængelig og engagerer du dig i sociale aktiviteter på arbejdspladsen? Her får du ti lidt mere utraditionelle bud på, hvorfor dine medarbejdere søger væk, og hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Sådan skriver du en god anbefaling

    Mange medarbejdere ønsker en anbefaling, når de fratræder deres stilling. Men som leder kan det være vanskeligt at finde den gode struktur og ramme det rigtige niveau af tone og faglighed. Her er fem hovedkomponenter i en god anbefaling og inspiration til, hvordan du bygger en anbefaling op.

    Læs mere
  • Systemisk tænkning - at forstå systemet, mønsteret og sammenhængene

    Organisationens evne til at forandre sig i takt med omverdenen hænger sammen med det interne system, som organisationen udgør. Artiklen gennemgår den systemiske tænkning, som hjælper dig til at se sammenhængen mellem organisationen og forandringen.

    Læs mere
  • Sådan gennemfører du en god ansættelsessamtale

    En komplet guide til dig, der skal holde ansættelsessamtale. Ved at bruge spørgerammer sikrer du dig, at du får afklaret ansøgerens kompetencer og kvalifikationer.

    Læs mere