Om det handler om dine ledelsesrelaterede kontakter, gruppeinterne relationer, eller forholdet til andre afdelinger, så er relationer vigtige for det daglige arbejde. Læs et interview med professor og prisbelønnet forfatter Jody Hoffer Gittell, der er specialist i relationel koordinering, og som undersøger hvordan vi koordinerer arbejdet sammen – og samarbejder.
Smalltalk er en mulighed for at styrke dit netværk, udvide dine personlige og professionelle bekendtskaber og måske få et nyt samarbejde kørt i stilling. Men hvad gør du, hvis du har svært ved smalltalk? Få råd til hvordan du kommer i gang.
Det er muligt at arbejde systematisk med sin personlige handlekraft – og dermed blive en mere effektiv leder. Men hvad forudsætter, at du kan være handlekraftig? Erhvervspsykolog og forfatter Stig Kjerulf opsætter fem forudsætninger for personlig handlekraft.
Snak i krogene, positionering og rivalisering. At blive modarbejdet på arbejdspladsen er et problem mange kender, men som få ved hvordan man håndterer. Harvard Business Review bringer en tretrins metode, der kan hjælpe dig med at vende modarbejde til samarbejde.
Kaffepausen giver dig hverken mere energi eller gør dig mere produktiv i dit arbejde, skriver Harvard Business Review. I stedet anbefaler ny forskning, at du laver noget arbejdsrelateret i dine små pauser i løbet af dagen.