Artikler



  • Line Ullmann
Viser 9 / 9
Ingen resultater.
  • 7 råd: Minimer afbrydelser og få mere tid

    Konstante afbrydelser og distraktioner har konsekvenser for både medarbejdernes og din effektivitet og arbejdsglæde. Men selvom afbrydelser ikke kan (eller skal) undgås helt, så kan I spare tid og vinde energi og overskud ved at begrænse unødvendige afbrydelser.

    Læs mere
  • Er det i år du skal nå dine mål?

    Når vi står på kanten af det nye år, siger vi til os selv, at nu vil vi starte på en frisk. Men når målene møder hverdagen, bliver det svært. Her får du fire råd om, hvordan du når dine mål for det nye år.

    Læs mere
  • 3 tip til at lede sparring

    Når dine medarbejdere bliver frustrerede, udfordrede eller pressede, må de ofte finde en vej ud af moradset selv. Ved at sparre med hinanden kan dine medarbejdere hjælpe hinanden på en effektiv, fokuseret og læringsorienteret måde. Her er tre råd om, hvordan du understøtter dine medarbejderes sparring i hverdagen.

    Læs mere
  • 6 genveje til at komme op i gear efter ferien

    Lider du af post-ferie-blues? I så fald er du ikke alene. Følelsen af nedtrykthed i kølvandet på en lang, dejlig ferie er faktisk så almindeligt et fænomen, at det har sin egen side på Wikipedia. Her får du råd om, hvordan du får en god start efter ferien.

    Læs mere
  • 5 råd: Bliv klar til ferie uden stress

    Der er udsigt til ferie, og det betyder afslapning. Eller gør det? Ubesvarede mails, halvfærdige projekter og hængepartier kan nemt spolere forventningens glæde. Ferie og afkobling er vigtig for trivslen og for produktiviteten. Her er en række råd om, hvordan du og dine medarbejdere kan tage på ferie uden stress.

    Læs mere
  • 5 gode grunde til gående møder

    Sidder du godt? I så fald er der dårligt nyt på vej til dig. For hvis du sidder ned og læser dette, så er du godt på vej til at slå dig selv ihjel, siger forskerne. Heldigvis kan du gøre noget ved det nu. Som leder har du sandsynligvis rigtig mange møder, og nogle af dem kan du gøre mere aktive ved at gå. Læs her hvorfor og hvordan og få et overraskende smart tip til mødereferat sidst i artiklen.

    Læs mere
  • 3 trin til bedre arbejdsvaner

    Du har sikkert hørt ordet ”effektivisering” en gang eller to. Og måske har du i dit stille sind tænkt, at det er fint, men at der snart ikke kan presses mere ud af din og medarbejdernes tid. Alligevel viser erfaringer, at små ændringer kan gøre hverdagen mere effektiv for den enkelte og for organisationen. Læs her, på hvilke tre niveauer du kan arbejde på at forbedre jeres arbejdsvaner.

    Læs mere
  • Hvad IKEA kan lære dig om at motivere dine medarbejdere

    Mange ledere kan godt se idéen i at lade medarbejderne selv finde løsninger på de udfordringer, de støder på, men tiden mangler i hverdagen. Læs her, hvordan du med en enkel spørgemetode hurtigt og motiverende leder dine medarbejdere frem mod nye idéer til løsninger.

    Læs mere
  • Sig nej med god samvittighed

    Har du lige to minutter? Du kender formentlig spørgsmålet fra medarbejdere, der venligt men for gud ved hvilken gang i dag, afbryder dig for at bede om din hjælp. Måske kender du også fornemmelsen af, at du egentlig ønsker at sige nej, men finder det svært. Læs fem råd om, hvordan du siger nej med god samvittighed.

    Læs mere