Artikler



  • Stephanie Semay Bäckström
Viser 5 / 5
Ingen resultater.
  • 3 greb til et kreativt arbejdsmiljø

    Nye indtryk, input og informationer sætter gang i vores tanker og får os til at komme på nye idéer. De idéer kan forblive flyvske strøtanker i den enkeltes hoved, eller de kan få retning og blive til innovation, der skaber en reel organisatorisk værdi. Det afhænger af dig som leder. Læs med her og bliv inspireret.

    Læs mere
  • Få mest muligt ud af din ledelsesevaluering

    Inden du skal evalueres, er der flere tiltag du selv kan gøre for at sikre en høj svarprocent, ærlige besvarelser og maksimalt udbytte af din ledelsesevaluering. Du skal fx drøfte formålet med dem, der skal evaluere dig og prioritere en ordentlig opfølgning. Læs hvad du kan gøre for at være en rollemodel og sikre, at du får mest muligt ud af din egen evaluering.

    Læs mere
  • Undgå værdiløse svar når ledere evaluerer hinanden

    Kollegialt rygklapperi eller mangelfulde besvarelser er ofte resultatet, når sideordnede ledere skal evaluere hinanden i 360° evalueringer. Læs om, hvordan I sikrer, at de sideordnede lederes evalueringer bliver brugbare for den enkelte leder og for hele organisationen.

    Læs mere
  • Gør ledelsesevalueringen til et strategisk styringsredskab

    Ledelsesevalueringen kan være et effektivt styrings­ og udviklingsværktøj, men det kræver, at den kobles tæt sammen med organisationens strategi. Læs om, hvordan du får mest muligt ud af jeres ledelsesevalueringer.

    Læs mere
  • Undgå misvisende ledelsesevalueringer

    Ledelsesevalueringer er et felt, der trænger til en gennemgribende fornyelse i noget så grundlæggende, som ledelsesforståelsen de bygger på. Ledelsesevalueringer bør evaluere forskelligt på de forskellige ledelsesniveauer – ligesom en leder har forskellige opgaver, alt efter hvilket niveau vedkommende er på. Ellers risikerer vi, at ledere evalueres på den forkerte ledelsesopgave. Få her eksempler på evalueringsspørgsmål og logikkerne bag en ledelsesevaluering, der bygger på en differentieret ledelsesforståelse.

    Læs mere