Artikler om Robusthed

Robusthed er blevet en eftertragtet egenskab hos både ledere og medarbejdere. Med robusthed fører en forventning om, at man kan holde til lidt af hvert i en omskiftelig og travl hverdag. Men mental robusthed er ikke en superheltedragt, der gør mennesker i stand til at udholde alt. Det kan være en god egenskab, der hjælper os til at håndtere livets store udfordringer. God ledelse giver robuste medarbejdere, og som leder kan du gøre meget for at skabe et arbejdsmiljø, der styrker dine medarbejderes robusthed. Det er også en egenskab, man kan træne og styrke.

Artiklerne på Lederweb sætter fokus på robusthed, både dine medarbejderes og din egen, og hvordan du som leder kan skabe mentalt robuste medarbejdere og en robust organisation. Der er flere faktorer der, har betydning for ens robusthed.

Her er fem af dem:

1. Tænkning og problemløsning 
2. Positive følelser
3. Positive relationer 
4. Selvregulering  
5. Styrker

Artiklerne om robusthed er ikke udelukkende positive. Der bliver også stillet spørgsmålstegn ved, om robusthed overhovedet er en positiv egenskab, om det er den enkelte, der skal være robust eller om det er organisationen.



  • Robusthed
Viser 5 / 2260
Ingen resultater.
  • Advarsel: Disse 9 ting får dine medarbejdere til at smutte

    Når de bedste medarbejdere opsiger deres stilling, giver det ofte lederne grå hår. Og det er ikke uden grund. Der er nemlig få ting, som koster og forstyrrer lige så meget, som når gode medarbejdere smutter. Læs her, om de ni værste ting du kan sige og gøre, som i sidste ende skubber gode medarbejdere i armene på en ny arbejdsplads.

    Læs mere
  • Advarsel: Derfor flygter dine medarbejdere

    Husker du at sige godmorgen til dine medarbejdere, er du tilgængelig og engagerer du dig i sociale aktiviteter på arbejdspladsen? Her får du ti lidt mere utraditionelle bud på, hvorfor dine medarbejdere søger væk, og hvad du kan gøre for at undgå det.

    Læs mere
  • Sådan skriver du en god anbefaling

    Mange medarbejdere ønsker en anbefaling, når de fratræder deres stilling. Men som leder kan det være vanskeligt at finde den gode struktur og ramme det rigtige niveau af tone og faglighed. Her er fem hovedkomponenter i en god anbefaling og inspiration til, hvordan du bygger en anbefaling op.

    Læs mere
  • Systemisk tænkning - at forstå systemet, mønsteret og sammenhængene

    Organisationens evne til at forandre sig i takt med omverdenen hænger sammen med det interne system, som organisationen udgør. Artiklen gennemgår den systemiske tænkning, som hjælper dig til at se sammenhængen mellem organisationen og forandringen.

    Læs mere
  • Sådan gennemfører du en god ansættelsessamtale

    En komplet guide til dig, der skal holde ansættelsessamtale. Ved at bruge spørgerammer sikrer du dig, at du får afklaret ansøgerens kompetencer og kvalifikationer.

    Læs mere