Hver eneste dag foregår flere hundrede tusinde kontakter mellem borgere og medarbejdere i kommuner og regioner lige efter bogen. Men det hænder desværre også, at en borger eller en patient ikke behandles med den respekt, man må forvente. Få her inspiration til at opdage, forstå og reagere på uønsket adfærd, og få fælles begreber til at tale om uønsket adfærd og derigennem styrke refleksion og dialog i hele ledelseskæden.
Læs mere
Podcast: Kulturen er vigtig i kampen om arbejdskraften
Der mangler hænder i det offentlige, og det er svært at fastholde og rekruttere medarbejdere. Kan en kulturen på arbejdspladsen være en del af løsningen? Tre topledere deler deres erfaringer om, hvordan de forsøger at skabe en kultur, der kommer ud i alle kroge og skaber et godt omdømme udad til. En kultur som skal gøre det lettere at rekruttere og fastholde. Lyt med i Væksthus for Ledelses podcast.
Læs mere
Podcast: Fastholdelse og rekruttering set fra topledernes stol
Klingerne krydses i denne podcast, hvor tre topledere diskuterer kampen om arbejdskraften, den nødvendige forventningsafstemning og om indførelsen af en ”frisørbookingsmodel” i det offentlige, hvor borgene vælger ydelser til og fra, kan løse fremtidens udfordringer. Lyt med her
Læs mere
Podcast: 3 no go’s i konfliktfyldte samtaler med borgere
Hvordan formidler en chef sine budskaber til en borger uden hverken at optrappe en konflikt eller overskride sine beføjelser? I denne podcast giver centerchef Hanna Bohn Vinkel og erhvervspsykolog Trille Frodelund Lykke inspiration og teknikker til, hvordan du bliver bedre til samtaler, hvor du skal overbringe svære budskaber.